Бекстейдж

Docker Pub: від перших концертів «Антитіл» до підкладених бомб

Богдан Семенченко
Богдан Семенченко

Latest posts by Богдан Семенченко (see all)

Якщо більшість концертних майданчиків Києва зосереджені переважно в центрі, то Docker Pub розташований на Богатирській, 25 аж поблизу станції метро «Героїв Дніпра». Але навіть це не лякає затятих меломанів та відчайдушних українських, російських і західних музикантів. Кореспондент Muzmapa поспілкувався із співзасновником клубу Світланою та арт-директором Андрієм про колективи, що виросли на їхніх очах, танці на столах, мінування клубу та… алкогольні райдери.

Docker Pub, Київ

Дух місця

Світлана: Це атмосфера, яку роками створюють як музиканти, так і гості нашого пабу. Також рівень всіх наших опцій достатньо високий, намагаємося тримати планку у всіх аспектах: починаючи від хорошої живої музики, закінчуючи по-справжньому широким вибором в коктейльній, винній, пивній карті, ассортиментом мяса, риби…
Андрій: Docker pub — це симбіоз гарного ресторану і концертної зали. Зараз в Києві доволі багато закладів, які можуть якось конкурувати з нами по живій музиці, але мало майданчиків, які б поєднували у собі якісне харчування і живу музику.
С.: Спершу ми працювали на локацію, тепер локація працює на нас. Той формат, який ми вибрали, потребує певної віддаленості. Зараз у нас майже не буває випадкових людей, тут збираються однодумці, які поділяють одні й ті ж цінності.

Про пам’ятні виступи

С.: Як для мене, так і, думаю, для нашої публіки, це був концерт Nazareth. Коли я була школяркою, ми писали у себе на партах, на портфелях назви таких груп, знаходили можливості послухати окремі пісні, читали про них. І коли я в нашому клубі вживу слухала цю музику, бачила артистів на сцені, це було просто щось нереальне!
А.: По настрою мені більш за все подобаються виступи «Чижа» («Чиж & Со» — Muzmapa) Всі його пісні — хіти. Він заповнює 2-3 години програми і це при тому, що музикант не писав нових треків з 1999 року, а це вже 16 років. Людина повністю викладається на сцені, а це, мабуть, найважливіше.

Docker Pub, Київ

Про танці на столах

С.: Так, постійно танцюють! (Сміється.) Це ж наш лозунг — «бути вільними». Ми його підтримуємо у всіх проявах. Коли людина відчуває себе як удома, то й поводиться розкутіше. Головне — не заважати іншим.
У кожного гурту є своя родзинка, свій «двіж». Хтось доводить публіку до безумства, хтось збуджує, хтось заспокоює…
А.: Це ще залежить від часу. Коли у нас виступали «Смысловые галлюцинации», у них «на ходу» був хіт «Вечно молодой, вечно пьяный». Ну і публіка, звичайно, була в захваті. Zdob si Zdub, «Ундервуд», пам’ятаю, теж підіймали аудиторію на вуха.

Казуси під час концертів: про підкладені бомби та псів-шукачів

А.: Був час, коли у нас декілька разів «підкладали» бомби. До нас двічі приїжджав російський гурт «7Б», ще до часів Майдану, і двічі з’являлися такі анонімні повідомлення по мінування. Оперативні служби намагалися вивести людей.
С.: І коли розумієш, що може зірватися концерт, гості можуть піти, мимовільно починаєш рахувати багато цифр у голові. Коли нас всіх вивели із клубу, я хвилювалась, спостерігала за людьми: чи залишаться слухачі, чи злякаються і роз’їдуться по домівках. І от що цікаво: як тільки останнього пса-шукача вивели із закладу, відвідувачі перед входом стоячи аплодували, ніби з клубу вийшли самі рокери. Посадка повернулась на 99 %! І це незважаючи на те, що була осінь. Люди пішли на те, щоб на вулиці чекати улюблених виконавців.
А.: На жаль, зараз ми втратили контакт із «7Б». Хлопці їздили виступати в ДНР, та й взагалі притримуються трішки альтернативної політичної позиції.

Ідеальні рок-гурти

А.: Ідеальних немає. Це перш за все професіоналізм: вони повинні вміти грати музику. У випадку кавер-гуртів має бути підібраний ходовий репертуар, а якщо це авторський гурт, то критерії звужуються до популярності їхніх пісень і наявності хоча б 50–100 осіб початкової аудиторії. Клуб — це вже наступний етап розвитку після репетиційної бази, а клубу необхідна аудиторія. Досить сумно, коли в залі на 500 людей сидить буквально десяток слухачів.
Ми обмежуємо тільки форматом. Оскільки позиціонуємо себе як рок-заклад, то утримуємо колективи від шансону, поп-музики. Важливо, щоб у команди було індивідуальне обличчя, адже в цілому у всіх кавер-гуртів репертуар схожий. Є 200–300 пісень, які ви почуєте майже у всіх. І для того, щоб гурт не звучав як звичайна «копія», хотілося б, щоб виконавці пропускали пісні через себе і грали їх в особливій манері, можливо, з мінімальною обробкою. Цікаво звучать мешапи із двох-трьох пісень, несподівані версії — це завжди вітається. Сюрпризи цікавіше слухати, ніж один в один скопійовані треки, нехай вони навіть зіграні якісно.

Docker Pub, Київ

Про гурти, які починали у Docker Pub

С.: Разом із нашим клубом виросла велика кількість українських і російських гуртів, які з плином часу ставали зірковими. Ті самі «Антитіла» починали виступати саме у нас і тривалий час були одними із резидентів нашого концертного майданчику. Зараз вони доволі відомі в Україні. (До Андрія) Здається, вже навіть їздили в тур по Європі?
А.: Європою вони ще не катаються, але чув, що готують тур до Америки. Принаймні в рамках України вони закріпилися. Як мінімум, другий ешелон: за «Океан Ельзи» і так далі…
С.: Ті ж Mad Heads, Ot Vinta зараз дуже відомі і популярні гурти, росли разом із нами.

Як валюта зробила послугу українським музикантам

С.: Раніше ми щільно працювали як з українськими, так і з російськими, зарубіжними гуртами. Зважаючи на відомі події, 80 % російських колективів не приїздить до України. Із цієї причини позитивна динаміка спостерігається в українських гуртів, оскільки вони користуються попитом серед слухачів та мають змогу відчутно збільшити гонорари. Тепер наші команди частіше і якісніше виступають, у них з’явилося більше бажання працювати над собою.
Що стосується зарубіжних гуртів… Раніше, запрошуючи західні гурти, ми могли множити на вісім і отримувати більш-менш адекватну суму як для гостей, так і для їх слухачів. Зараз ми не можемо дозволити собі привозити зарубіжні команди так часто, як раніше. Збільшилися гонорари, райдери, тому все множимо на 23.
Хоча, з іншого боку, є й позитивні моменти. Міхалок отримав наше громадянство, Мачете теж повернулися на рідну землю.

Райдери, скромні українці та західні апетити

С.: Українські гурти зазвичай не важко задовольнити. Ще не зустрічали в райдерах чогось такого, чим ми були здивовані. Із західними колективами все по-іншому. Іноді бувають такі райдери, що над ними по дві-три людини працюють. Величезна кількість алкоголю, їжі… А іноді, особливо таке з ветеранами рок-сцени буває, гурти потребують особливого харчування, ліки, а часом навіть швидку до пабу під час концерту.
Щоправда, одного разу сталася цікава історія. Ми працювали як кейтерингова компанія для Urian Heep, які виступали в Жовтневому палаці. Там було заявлено багато всього: вина, віскі, горілка — дійсно довжелезний список. Коли вони зайшли в гримерку, то були дуже здивовані.

— А де ви дістали цей побутовий райдер?
— Ну, такий отримали.
— Ми не виставляємо його вже 20 років, просто вже не можемо стільки пити.

Швидше за все компанія, яка їх привозила, вирішила виставити найбільший райдер Urian Heep, який змогла знайти.
А.: Ще у Nazareth виникла проблема на вокзалі: не було ліфта на підйом із платформи, й ми не знали, як їх підняти наверх. І учасники гурту з криками “Forever Young!” були змушені підійматися по сходам. З вокалістом Iron Maiden майже та сама історія була.

Про англійськомовні колективи

А.: У нас грав гурт Brunettes Shoot Blondes. Вони в нас виступили ще до своєї популярності і публіка до них ставилась нейтрально. Зараз вони випустили пісні, які одразу ж стали хітами завдяки вірусним відео. Звичайно ж, зараз публіка сприймає їх тепліше.

Мрії

А.: Можна припустити, що на цій сцені добре виглядали б Red Hot Chili Peppers. До того ж, вони не виставляють складних райдерів. Це не Rammstein.
С.: І не Nazareth з AC/DC.
А.: Rammstein не можна, а то ще клуб знову згорить. (У 2010 році в Docker pubі згорів увесь другий поверх. Причини — побутове загорання — Muzmapa)

Поради молодим музикантам

А.: Треба знайти команду однодумців і намагатися створити якісний музичний продукт. Головне, щоб він був справжній, непідробний.

Interview @ Docker Pub

Cвітлини — Олександр Ширипа

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Теги Docker Pub Київ
НазадП'ятниця, 13-те із Fontaliza
ВпередSasha Boole – Love Song in Gm (13/11/2015 @ MonteRay Live Stage)
Коментарі (0)

Відповісти

Ваш email не буде розголошено. Обов'язкові поля позначені *


Copyright © 2015 Muzmapa. All RIGHTS RESERVED.