Індустрія

Співпраця із закордонним лейблом: досвід українських музикантів

Onuka, The Erised, Zapaska та The Heavy Crawls розповідають про те, як їхні релізи опинилися на Заході, та перспективи для українських музикантів із тамтешніми лейблами.

Чи не кожен український гурт прагне гідно представляти музику своєї країни за кордоном і продавати альбоми по всьому світу. При співпраці із західними лейблами втілити цю мрію стає набагато легше. Залежно від умов контракту з виконавцем, лейбл може брати на себе клопоти, пов’язані з просуванням музичного матеріалу серед аудиторії: записувати, видавати та розповсюджувати твори на фізичних носіях і в інтернеті, домовлятися про ротації на радіо й телебаченні, публікації в ЗМІ, організовувати гастрольні тури. Простіше кажучи, лейбл реалізує один із головних принципів підприємницької діяльності — він вкладає у музикантів свої гроші, щоб згодом отримати більше.

Ми поспілкувалися з українськими гуртами, які змогли попрацювати або ж і досі співпрацюють із закордонними лейблами. Музиканти розповіли про власний досвід та перспективи такої взаємодії для українських колективів.

The Erised, Ніл Тарасов

Лейбл: Hospital Records (Великобританія)
Форма співпраці: випуск двох ЕР / Single й одного LP (альбому) із можливістю продовження угоди ще на два альбоми за бажанням обох сторін. Першим релізом на лейблі був дебютний ЕР Desire (2015)

The Erised, українська музика

«Співпраця з будь-яким лейблом завжди починається з музики. Hospital Records був одним із тих лейблів, з яким ми хотіли плідно працювати, тому ми висилали їм всю свою музику. Приблизно через два роки вони почали нам відповідати та зацікавилися нашими новинками. Після цього йшли декілька релізів у збірках, трохи пізніше — пропозиція підписати ексклюзивний контракт для The Erised.

Лейбл бере на себе світову дистриб’юцію нашої музики, друкує вініл, продумує стратегію просування, робить розсилку до профільних ЗМІ, пропонує варіанти співпраці з іншими музикантами. А зараз ще й намагається допомогти в організації гастролей в Європі. Hospital Records не впливає на музичний процес: якби його не влаштовував рівень чи формат нашої музики, він би просто з нами не працював.

Сьогодні, за допомогою інтернету, видати свою музику десь у Голландії не проблема. По-справжньому важко зав’язати співпрацю із серйозними західними компаніями, котрим щоденно приходять тисячі пісень зі всього світу. Їм є, з чого обирати, вони знають, що добре, а що — не дуже. У більшості ж наших виконавців є проблеми з якістю та актуальністю матеріалу. Я не відкрию Америку, якщо скажу, що не ми встановлюємо тенденції. І ось поки вони дійдуть до наших музичних продюсерів, поки вони підхоплять той чи інший хайп і навчаться робити хоча б так само, на Заході це вже стане вчорашнім днем. Також для мене є очевидним елементарне нерозуміння серед наших музикантів того, кому треба висилати свою музику. Адже у нас немає спеціально навчених менеджерів зі зв’язками, які швидко зрозуміють, кому буде цікавий той чи інший продукт. Так що і в цьому питанні нам доводиться бути першопрохідцями. Можу сказати точно, що музикантам треба знати хоча б п’ять лейблів, з якими вони хотіли б працювати, і бомбити їх мейлбокси новими крутими треками.»

 

Onuka

Лейбл: Most Addictive Records (США)
Форма співпраці: розміщення треку Zavtra на YouTube каналі лейблу

Onuka, українська музика

«Most Addictive Records надіслав листа з пропозицією розмістити наш трек Zavtra на своєму каналі YouTube. Ми погодились.

Ми передали їм відео для розміщення та слідкували за тим, як збільшується кількість переглядів. Більше ніякої роботи з ними не було. EP та дебютний альбом ми видали з українським лейблом Enjoy Records, а новий EP Vidlik вийшов на однойменному лейблі Vidlik, який ми самі заснували в січні цього року.

Українські музиканти майже не існують в закордонному інформаційному просторі, тому їм важко привернути увагу закордонних лейблів. Якщо для музиканта це важлива мета, треба перебиратися в ту країну, яка його цікавить, і працювати там.»

 

Zapaska

Лейбл: Slnko (Словаччина)
Форма співпраці: випуск та промоція альбому Kontur

Zapaska, українська музика

«Наша співпраця почалася зі спільного концерту. Slnko заснували учасники словацького дуету Longital. Колись ми разом грали у Празі — познайомилися, потоваришували. Перш ніж дійшло до випуску альбому, ми мали кілька спільних турів Словаччиною та Чехією, а наш тодішній букер NaturalEast привозили Longital в Україну.

Робота проходила таким чином: Slnko надрукували тираж, ми потроху його викуповували — на сьогодні перша тисяча уже майже розійшлась. Найбільше дисків пішло на концертах, звісно, але були також продажі через сайт лейблу та наш Bandcamp. Лейбл займався промоцією альбому в Словаччині, робив презентацію в Братиславі. Це було в лютому-березні 2014, тоді особливо важливою була підтримка українського культурного продукту за межами країни, і в Slnko розуміли цю місію.

В той же час ми не відчували жодного втручання у матеріал чи рекомендацій. У Slnko поважають індивідуальність.

Історія Zapaska не зовсім типова, бо ми не стільки лейбл знайшли, як друзів. Slnko зробили чимало для популяризації нашого альбому в Словаччині, у нас було багато концертів і фестивалів. Жодних мінусів не помічаємо, це дуже приємна співпраця.

Насправді музикантів, які випускаються на закордонних лейблах, не так мало, зокрема в електронній музиці. Із кожним роком, сподіваємося, буде все більше, Україна переживає справжній музичний бум, у нас багато гідного матеріалу. А щоб знайти лейбл, треба просто не лінуватися його шукати.»

 

The Heavy Crawls, фронтмен гурту Макс Товстий

Лейбл: Nasoni records (Німеччина)
Форма співпраці: випуск The Crawls — The Crawls (LP) Turnaround — Black Soul Woman (CD / LP), The Crawls — Lie! (LP)

The Heavy Crawls, українська музика

«Наша робота з Nasoni почалась з того, що в 2013 я написав на лейбл і запропонував їм послухати перший альбом The Crawls (однойменний — Muzmapa). Вже наступного дня вони відповіли позитивно і ми обговорили деталі. З часом на тому ж лейблі ми видали Turnaround — Black Soul Woman (CD / LP), The Crawls — Lie! (LP).

Все проходило круто та вчасно. Наш мерч приїхав до мене додому, звісно, і доставку оплатили вони. Ми отримували безкоштовні вініли та диски, а лейбл мав змогу випускати наші пісні та продавати їх. Авторські права лишалися за нами.

Підписання контрактів із лейблами додає впевненості, хочеться працювати більше, приємно, коли такі люди хвалять твою творчість. А ще слухати на платівках свої пісні, як колись слухав пісні улюблених гуртів, — це було дуже й дуже круто.

Мінусів в роботі з лейблами я не побачив, тільки плюси. Можливо ми хотіли б більше. Наприклад, організацію концертів, але і за безкоштовний кольоровий вініл чи диски ми дуже вдячні. Зараз у нас є запрошення від двох інших лейблів, які, за фактом, не кращі й не гірші. Ми ж маємо надію знайти якийсь лейбл, що зможе зайнятися і просуванням гурту.»

З гуртами спілкувався Богдан Семенченко
Фото надані гуртами

  • 27
  •  
  •  
  •  
  •  
Коментарі (0)

Відповісти

Ваш email не буде розголошено. Обов'язкові поля позначені *

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.