Звіти

Презентація спліту Sasha Boole і Krobak: сумні та дуже сумні пісні

Презентація 13 листопада неочікуваного за жанрами спліта Sasha Boole і Krobak, випущеного тижнем раніше, наочно показала, як Саша Буль вміє тримати увагу публіки й чому Krobak аж ніяк не можна назвати банальним сайд-проектом.

H. Soror

Лайн-ап у MonteRay розпочала київська група H.Soror. Уже крізь штори, що відкривалися, було чути відчайдушний барабанний драйв, який, зрештою, трішки стихнув впродовж виступу. Психоделічний напрям творчості став зрозумілий майже одразу, варто було лиш глянути на інструменти – бас-гітару, саксофон та ударну секцію. Наближений до джемового виконання сет видав себе усмішками бас-гітаристки й ударниці, а саксофон вдало підмінявся бас-гітарою. Довгий і затягнутий експеримент із двотоновими гармоніями закінчився, коли барабанниця знову набралась сили та виконала фінальну композицію з тією ж силою і запалом, що й на початку.

Sasha Boole

Після виступу H.Soror складалось враження, що фольк-музиканту із Чернівців Саші Булю не надто пасуватиме стилістика цього «монтереївського» вечора. Однак випущений тижнем раніше спліт із Krobak нагадував про протилежне. Перед виступом фолк-сінгер розповів, що ініціював реліз Ігор Сидоренко, спитавши, чи є в Саші якась невипущена пісня. Love Song in Gm, що тоді перебувала в чорновому варіанті, за настроєм і тематикою ідеально доповнювала A Song for Lovers, написану ще в далекому 2009-ому, і Саша вирішив завершити роботу над своєю композицією. Результат – чудовий меланхолійний міжжанровий спліт.

Чому люди слухають Сашу Буля? Чому увага аудиторії прикута до нього впродовж всього виступу настільки, що тиша в кодах пісень не перебивається розмовами про бувальщину? Зрозуміло, вдалий образ, підкріплений зовнішнім виглядом, і далекий для України інді-фольк, що здається дещо екзотичним, але все ж своїм, роблять свою сценічну справу. Однак без щирої подачі вся ця обгортка перетворилась би на черговий і недовготривалий акустичний проект без жодного відгуку аудиторії.

Sasha Boole

У Саші вийшов нелінійний за часом написання композицій сет. Одна з них – «Дупа депутата», єдина в його творчості, де використовується бітбокс, виокремлюється серед інших. Провокативна назва ховає в собі актуальні сенси, а іронічна історія з кривавим фіналом віддзеркалює питання політиків і війни.

Саша розповів, що одного разу він сказав, що грає або сумні, або дуже сумні пісні. «Більше я так не жартував» – додав він. Для виконання Devil Got Too Much Business на сцену вийшов Костя Почтар, гітарист гурту 5 Vymir, котрий нещодавно випустив міні-альбом власного акустичного сайд-проекту Postman «Бали і кораблі». Як виявилось, вони домовилися про таку колаборацію у цей же день на «одній передачі про музику» (на якій саме – знає Muzmapa).



Перед фінальною композицією Living by the Sea, яку Саша заспівав із Маргаритою з гурту Grisly Faye, інші учасники концерту виконали танець-імпровізацію, добряче розвеселивши публіку. На теплій і приємній емоційній хвилі штори закрилися, і залишилося дочекатися лише виступу Krobak’а.

Sasha Boole

Створений Ігорем Сидоренко в 2006 році як one-man-band  та заморожений на певний час через діяльність Stoned Jesus, Krobak відновився у 2013 році з альбомом Little Victories. Надворі 2015-ий, і, як сказав Ігор під час концерту: «Ми вже рік граємо цю пісню, проте все залишається новинкою, поки не вийде у формі релізу».

Пісні із альбому Little Victories склали значну частину всього виступу. A Song for Lovers гурт зіграв у першій половині сету, і публіка нарешті змогла скласти повну картину спліта. Не менш меланхолійна за інші композиції, однак сповнена оптимізму, «пісня закоханих» показала вектор творчості групи на найближчий час.

Krobak

Пост-рок як жанр не передбачає певних стандартів композиції, тому про «куплет-приспів» можна забути, власне кажучи, як і про вокальні партії. Додайте до цього зміни темпів, ритмів і зміщення акцентів, експерименти з інструментами – у випадку Krobak’а це скрипка замість другої гітари у класичному варіанті, – і пісні звучать не як рок-хіти, а сучасні симфонії, де до основної теми прилипають інші, суміжні і побічні, що вростають у композицію, таким чином розвиваючи початковий “стовбур” пісні.

Krobak

Неможливо втриматися від порівняння Stoned Jesus і Krobak через те, що до їх створення причетний Ігор Сидоренко. Krobak – це не те, що «не пішло» у Stoned Jesus, а цілком самодостатня музика. Живий виступ підтвердив це і підняв проект до рівня основного гурту, ба більше, в композиційних аспектах Krobak деколи перевершує Stoned Jesus.

Вечір у MonteRay вийшов досить знаковим. Він показав, що міжжанрові рамки не завжди бувають доречними, а гурти часто не варто називати «сайд-проектами».

Дивіться більше фото в галереї:

Krobak and Sasha Boole (13/11/15)

Фото – Максим Сердюк

  •  
  •  
  •  
  •  
Коментарі (0)

Відповісти

Ваш email не буде розголошено. Обов'язкові поля позначені *

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.